Medycyna i zdrowie

Jestem lekarzem, nie mogę tworzyć haseł reklamowych, jak zatem pozyskać klienta

Usługi marketingowe dla lekarzy, to faktycznie trudny orzech do zgryzienia. Nie mogą zachwalać swojej usługi, ale mogą kreować swój wizerunek i świadomość pacjenta. 

Jak powinny wyglądać właściwe usługi marketingowe dla lekarzy

Ze względu na prawny zakaz reklamowania się i zachwalania usług medycznych, lekarze chcący budować swoją markę powinni skupić się na tzw. reklamie przez edukację. Poprzez dodawanie wysokiej jakości artykułów o:

  • profilaktyce zachorowań,
  • objawach zachorowań,
  • pomocy osób trzecich w przypadku ciężkich stanów chorobowych,
  • wiedzy czysto medycznej, która ma w przyjemny sposób wytłumaczyć, co się dzieje podczas danej choroby.

Ciekawą formą reklamy jest umieszczenie na stronie internetowej zdjęć całego personelu danej przychodni, czy też gabinetu. Poprzez taki zabieg lekarz i pacjent stają się sobie znani i bliżsi. To już nie tylko nazwisko i biały fartuch, ale również konkretny wyraz twarzy, kolor włosów i uśmiech. Jak wiadomo wszystko co w świecie tworzy wielkie biznesy to relacje międzyludzkie. I w internecie pierwszy kontakt i ocena stają się możliwe właśnie poprzez wybór opiekuna zdrowia, ze względu na obejrzane zdjęcie. Warto zatem zainwestować w sesję zdjęciową, aby nasze zdjęcia były miłe dla oka i by każdy potencjalny pacjent mógł „popatrzeć nam w oczy”. Takie zburzenie muru anonimowości, to jedna z najskuteczniejszych metod reklamy. Cała prawda, bez zbędnych słów. Czasami najbanalniejsze sposoby wykazują najlepsze rezultaty.

Jakie działania można podjąć dodatkowo

Oczywiście kompatybilność strony internetowej na telefonie i tablecie, to równie ważna sprawa, jak same treści dodawane na stronie. Serwer na którym strona zostanie założona musi mieć dobrą przepustowość, aby wytrzymać wzmożony ruch na stronie. Bezpieczeństwo klienta, to nie tylko dezynfekcja rąk w czasie wizyty oraz maseczka na twarzy. To także certyfikat bezpieczeństwa strony, dający pewność że nie zawirusujemy oprogramowania, ani nie damy pola do popisu hakerom.

Warto pomyśleć o tworzeniu wizerunku na profilach społecznościowych. Tam profile prywatne również mogą stać się łącznikiem i zachętą do odwiedzin właśnie nas. Jeżeli pokażemy, że nasze życie zawodowe i prywatne toczą się ze sobą w zgodzie, zyskamy na wiarygodności i docelowo sprawi, że będziemy mieli większy szacunek społeczeństwa.

Takie rozwiązania wymagają czasu, ale ich rezultat jest pewny jak to, że dwa plus dwa daje cztery.

Zostaw komentarz

Your email address will not be published.

Zobacz także

Read More