Agencja brandingowa zajmuje się budowaniem profesjonalnego wizerunki klienta, produktu lub usługi. Skupia się na takich elementach jak nazwa i logotyp. Stara się stworzyć jak najbardziej atrakcyjny wizerunek dla klientów oraz partnerów biznesowych. Działania takiej agencji mogą się skupiać na stworzeniu czegoś co jest nowe lub przebudowanie czegoś co już istnieje, czyli na rebrandingu.
W praktyce działanie agencji przypomina projekty, którymi zajmuje się agencja reklamowa. Jednak największy nacisk kładzie jest nie na działanie promocyjne lecz na wizerunek firmy. Podstawowymi obowiązkami agencji brandingowej są: strategia, naming oraz branding. Strategia jest bardzo podobna do tworzenia bizness planu, ponieważ analizuje się konkurencję i tworzy się wytyczne pozycjonowania marki na rynkach, na których działa firma. Analiza konkurencji pozwala na określenie zarówno mocnych jak i słabych stron marki. Można też dzięki temu zauważyć cechy wizerunku na których należy się skupić i zainwestować w ich marketing oraz te których należy unikać.
Noming natomiast skupia się na tworzeniu nazw firm, usług i produktów. Może okazać się, że pierwszym krokiem do osiągnięcia sukcesu jest wyróżniająca się nazwa firmy. Trzecim elementem kompleksowym budowania wizerunku danej marki jest branding. Klient dzięki temu działaniu otrzymuje pełen zestaw materiałów marketingowych. Jeżeli chodzi o wersję podstawową to w ich skład wchodzi nazwa, logo i identyfikacja wizualna. Wersje podstawową można wzbogacić o na przykład projekty strony www, harmonogram działań w mediach społecznościowych czy opakowanie produktu.
Rebranding z kolei polega na odświeżeniu wizerunku marki i jego opracowaniu praktycznie od podstaw. Dzięki temu każda firma może lepiej dostosować się do aktualnie panujących na rynku trendów, odświeżyć oraz unowocześnić swój wizerunek, a także skutecznie wyeliminować błędy, które pojawiły się w przeszłości.